Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-17T19:35:57+01:00
UNESCO (Organizacja Narodów Zjednoczonych do spraw Oświaty, Nauki i Kultury) powstało 16 listopada 1945 roku na mocy podpisanego Aktu Konstytucyjnego, w preambule do którego czytamy, że ponieważ wojny rodzą się w umysłach ludzi, również w ich umysłach powinny być zwalczane.

zajmująca się działaniem i pomocą na rzecz kultury, sztuki i nauki, wspomaga szkoły , uczniów , a także dokonuje działań potwierdzających i wzmacniających prawa człowieka, nie zwracając uwagi na ich rasę , religię, pochodzenie.

Najważniejsze ośrodki
- Panama, Panama
- Genewa, Szwajcaria
- Bangkok, Tajlandia
- Nairobi, Kenia
- Amman, Jordania
- Katmandu, Nepal
- Abidżan, Wybrzeże Kości Słoniowej

W Polsce UNESCO działa od 1978 roku, kiedy na listę Światowego Dziedzictwa Kulturalnego i Przyrodniczego wpisano Kraków i Wieliczkę.
3 4 3
2010-02-17T19:37:19+01:00
UNESCO (United Nations Educational, Scientific and Cultura)
- została utworzona 16 listopada 1945.
- w Londynie.
- najważniejsze ośrodki to place de Fontenoy -dzielnica Paryża.
-
Miasta i obiekty w Polsce, znajdujące się na Liście Światowego Dziedzictwa UNESCO, w celu przekazywania informacji, współpracy i promocji skupiły się w Ligę Polskich Miast i Miejsc UNESCO. Siedzibą Ligi UNESCO jest miasto Toruń
1 5 1