Mam za zadanie nauczenie się do pracy klasowej ... -.-
Dział magnetyzm....

Nie mam zeszytu... (gdzieś go wcieło)
Potrzebuję wszystkie zagadnienia, wzory, pojęcia regułki etc...

Jak mi tu ktoś skopiuje strone z Wiki... poleci 'spam'

300 punktów+ naj, nie śpieszcie się... Do 19 bym prosił :)

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T17:54:00+01:00
Oddziaływanie biegunów magnetycznych

Oddziaływanie biegunów magnetycznych w otoczeniu magnesów. Zwrot linii pola magnetycznego zaznaczamy od bieguna N do bieguna S.
Uwaga; Biegunów magnetycznych nie można rozdzielić. Najmniejszy skrawek magnesu (przy jego podziale) będzie miał, tak samo jak duży magnes, dwa bieguny.

Ziemia jest magnesem Biegun N nazywamy biegunem północnym i oznaczamy kolorem niebieskim, zaś biegun S –południowym i oznaczamy kolorem czerwonym.
Ponieważ bieguny różnoimienne przyciągają się, możemy z ustawienia igły sądzić, że w pobliżu bieguna północnego geograficznego jest południowy biegun magnetyczny.

Przewodnik z prądem wytwarza pole magnetyczne. Zwrot linii pola magnetycznego zależy od kierunku prądu.
Zwrot linii pola określa reguła prawej dłoni.


Siła elektrodynamiczna

Wartość siły elektrodynamicznej jest wprost proporcjonalna do natężenia prądu przepływającego przez przewodnik oraz długości tego przewodnika. W silniejszym polu magnetycznym wartość siły elektrodynamicznej jest większa niż w polu słabym.
[F= BIl]

F siła
B indukcja pola magnetycznego
I natężenie
l długość przewodnika
4 5 4
2010-02-18T18:10:54+01:00
Tu masz notatki z uczelni z rysunkami itp.:
PS Są tam wzory z całkami itp. Nie ucz się wyprowadzeń a samych finalnych wzorów :)Te dwie kartki osobno to równania Maxwell'a. Podstawowe równania opisujące magnetyzm Nie mogłem zmieścić wszystkiego więc to jest link z wykładami:
http://hotfile.com/dl/29102777/e53dfac/cz.2.rar.html

A to całe kompedium w formie dla gimnazjów/liceów:
http://hotfile.com/dl/29139840/7ee0c5f/Matura_2010_Fizyka_Vademecum_Ebook.pdf.html
2010-02-18T18:22:35+01:00
Siła elektrodynamiczna
Wartość siły elektrodynamicznej jest wprost proporcjonalna do natężenia prądu przepływającego przez przewodnik oraz długości tego przewodnika. W silniejszym polu magnetycznym wartość siły elektrodynamicznej jest większa niż w polu słabym.
[F= BIl]
Ziemia jest magnesem Biegun N nazywamy biegunem północnym i oznaczamy kolorem niebieskim, zaś biegun S –południowym i oznaczamy kolorem czerwonym.
Ponieważ bieguny różnoimienne przyciągają się, możemy z ustawienia igły sądzić, że w pobliżu bieguna północnego geograficznego jest południowy biegun magnetyczny.
Przewodnik z prądem wytwarza pole magnetyczne. Zwrot linii pola magnetycznego zależy od kierunku prądu.
Zwrot linii pola określa reguła prawej dłoni.
Tu masz notatki z uczelni z rysunkami itp.:
PS Są tam wzory z całkami itp. Nie ucz się wyprowadzeń a samych finalnych wzorów :)Te dwie kartki osobno to równania Maxwell'a. Podstawowe równania opisujące magnetyzm Nie mogłem zmieścić wszystkiego więc to jest link z wykładami:
http://hotfile.com/dl/29102777/e53dfac/cz.2.rar.html