Odpowiedzi

2010-02-18T19:36:42+01:00
A) Mnożymy cyferkę, która stoi przed nawiasem, najpierw przez pierwszą cyferkę w nawiasie, a później przez drugą, dlatego mamy 2 cyfry :)

2010-02-18T19:37:53+01:00


2(a+b) czyli mnożenie
najpierw mnożysz 2 przez a więc to jest 2a, a później 2 przez b i to jest 2b
czyli wynik 2a + 2b
tak się mnoży wyrażenia algebraiczne

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-18T19:43:24+01:00
Wyniki tego działa:
2 (a+b) = 2a+2b
bierze się z tego, że liczbę 2 mnożysz przez każdy wyraz znajdujący się w nawiasie, w Twoim przypadku jest to a i b. Obowiązuje zasada: najpierw mnożymy a później dodajemy i odejmujemy, a liczba 2 przed nawiasem to inaczej mnożenie, nie masz tego zaznaczonego żadnym znakiem typu " * " jest to juz umowne.


w tym przypadku:
8a(b-3)=2b(a-3)=2ab-bu-2ab+2ab+6b=6a+6b
sprawdź czy dobrze jest przepisane ponieważ pojawia sie "u" gdzie w poprzednich wyrażeniach nie występuje.


w tym przypadku:
5a+10b-15c= 5(a+2b-3c)
jedynie możesz wyciągnąć liczbę przed nawias, tak żeby dawały tą samą liczbę po wymnożeniu przez nią jak np. 5*2b=10 czy 5*(-3c)= -15c