Odpowiedzi

2010-02-19T17:20:20+01:00
X+0,3x=1,3x
1,3x-1,3x*0,25=1,3x-0,325x=0,975x=97,5%x
Odp.Końcowa cena była niższa od początkowej o 2,5%

7 4 7
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T17:32:02+01:00
Załóżmy, że towar kosztował 100zł

100% - 100zł
130% - x
x= 130zł - po podwyżce

100%-130zł
75% - x
x=97,5 - po obniżce

100% - 100zł
x% - 97,5
x= 97,5% - tyle % ceny poprzedniej stanowi nowa

100-97,5 = 2,5%

Odp. Cena zmniejszyła się o 2,5%

9 3 9