W krainie śmieszne stopy każdy mieszkaniec ma lewą stopę o jeden lub 2 numery dłuższą niż prawą. Mimo to buty sprzedawane są w parach i buty w parze są tego samego rozmiaru. chcąc sobie z tym problemem poradzić grupa przyjaciół zdecydowała się razem dokonać zakupów butów dla każdego z nich. Po tym jak wszyscy założyli pasujące obuwie pozostały 2 buty : jeden z rozmiarem 36 i jeden z 45. Najmniejszą liczbą osób dla której opisana sytuacja jest możliwa to:

a)5 b)6 c)4 d)9 e)8

3

Odpowiedzi

2010-02-19T19:27:41+01:00
Obliczysz to na podstawie różnicy rozmiarów pary,która została(skala, buty są sprzedawane w parze, więc najw. są w rozm.45, a najmn. 36)i podziel ją przez 2(bo każda osoba ma rozmiar o 2 większy).
x=45-36/2=9 osób/2=4,5osób≈5osób
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-19T19:28:44+01:00
Jeżeli za najmniejszy rozmiar buta przyjmiemy 36 to but 2 nr większy ma rozmiar 38. Tak więc pozostaje jeden w rozmiarze 36.
Do 38 dodajemy 2 i w ten sposób kolejna osoba dostaje but w tym rozmiarze i bierze 40. itd
1 os. 36 i 38
2 os. 38 i 40
3 os. 40 i 42
4 os 42 i 44
5 os. 44 i 45.
W ten sposób pozostaje jeden but w rozmiarze 36 i jeden 40.
Dobra odpowiedź to a;)
Musisz przyjąć najmniejszą możliwą liczbę więc obliczenie różnicy jest bez sensu...
4 2 4