Jeśli do naczynia o pionowych ścianach wpadło w czasie deszczu tyle wody , że utworzyła ona na dnie warstwę o głębokość 2 mm, to mówimy , że spadły 2 mm wody . Do prostopadłościennego rowu o wymiarach 4m x 8m spadło 8 mm deszczu . Ile wiader o pojemność 10 litrów potrzeba, aby zmieścić taką ilość wody ? zapisz obliczenia

3

Odpowiedzi

2010-02-21T09:25:35+01:00
V=4mx8mx8mm=400cmx800cmx0,8cm=256000cm³=256l
256l:10l=25,6≈26
Odp.: Potrzeba 26 10-litrowych wiader.

Liczę na naj!.:****
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T09:26:05+01:00
Dane:
a= 4m= 40dm
b= 8m= 80dm
c= 8mm= 0,8cm= 0,08dm
Szukane:
Ile wiader o pojemność 10 litrów potrzeba, aby zmieścić taką ilość wody ?
Rozwiązanie:
V= abc
V= 40dmx80dmx0,008dm
V= 256dm³
V= 256l
256l:10l=25,6 to daje 26
Odp. Aby pomieścić taką ilość wody potrzeba 26 wiader o pojemności 10 litrów.
1 5 1
2010-02-21T09:28:18+01:00
4m = 40dm
8m= 80dm
8mm= 0,08dm
V = 40*80*0,08 = 256 dm3
1l=1dm³
10l=10dm3
256dm3 : 10=25,6≈26.
Potrzeba 26 wiader aby pomieścić taką ilość wody.