Ułóż pytanie do zadania i rozwiąż to zadanie.
Podróżnicy na safari w Afryce połowę trasy przejechali samochodem terenowym ,55 km na wielbłądach ,a pozostałą część,1/3 trasy ,przepłynęli łodzią.

Pytanie. :

Odpowiedź. :

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T14:41:41+01:00
Pytanie: jaka dlugosc ma trasa?
odp:

½x+55+⅓x=x
55=x-⅚x
55=⅙x/:⅙
330=x

dlugosc trasy to 330 km
1 5 1
2010-02-21T14:42:59+01:00
Pytanie=jaką czesc trasy przeplyneli łodzią?
odpowiedz=22.5km
2010-02-21T14:44:33+01:00
Pytanie:Ile kilometrów liczyła trasa podróżników?
x-cała trasa
samochód-0,5x
wielbłądy-55km
łódź-1/3 x

wielłody- x-(15/30 x+10/30 x)=x-25/30 x=1/6 x
1/6 x=55km /*6
x=330km

Odp.:Trasa podróżników liczyła 330km