Zadanie 1.
W 1996 roku oczyszczenia wymagało około 3000hm szeiściennych ścieków,a w jedynie około 2400hm szeiściennych zostało oczyszczonych.Do oczyszczenia pozostało około... Wiem że wyjdzie 20% ścieków ale jak to obliczyc??
Zadanie2.
Krawędż podstawy ostrosłupa prawidłowego szeiściennego ma długość 2cm,a krawędz boczna 4cm.Oblicz objętość i pole powierzchni całkowitej tej bryły

Pomocy dam najjj :)!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-21T18:57:33+01:00
Zadanie 2

b=4
a=2
Hostr=2√3
Hściany=√15

Pbocz=6*1/2*a*Hściany=6√15

Ppod=(3a²√3)/2=6√3

V=(Ppod*Host)/3=12

Pcał=Ppod+Pbocz=6√3+6√15=6(√3+√15)
2010-02-21T19:03:20+01:00
Zad 2.

rysunek stożka.

z twierdzenia pitagorasa;
a2+b2=c2
4 2 (cztery do kwadratu) + 2 2 = c2
16+4=c2
c2=20
c= 20 pod pierwiastkiem

P=Pi r (r+l)
P=2*2 20[pod pierwiastkiem] * Pi
P=4 20[pod pierwiastkiem] Pi cm2

V=1/3Pi r2 H
V=1/3*4*4*Pi
V=1/3*16*Pi [trojke pod ulamkiem skracamy z 16, co wynosi 6]
V=6 Pi cm2