Odpowiedzi

2010-02-21T19:23:17+01:00
Pokorny, obiektywny, wierzy w miłosierdzie Boga
zna prawdę o sobie i pokornie wyznaje ją Bogu
potrafił się modlić
jego modlitwa ujawnia prawdę o nim samym
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T19:25:23+01:00
Był skromny.Nie bał się przyznać do winy,że grzeszył.Był uczciwy.Nie przechwalał się.
2010-02-21T19:27:56+01:00
Biblijny celnik to człowiek bogaty (na celników powoływano tylko zamożnych), który chce zarobić jeszcze więcej (co ma związek z jego pracą). Celnicy nadużywali swojej władzy dlatego uważano ich za zdrajców, kolaborantów na rzecz Rzymian (dlatego celnik nie mógł być faryzeuszem). Najwięcej o celnikach pisze w św. Mateusz.