Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-21T21:55:04+01:00
A - dlugość boku w jednym trójkącie
b - długość boku w mniejszym trójkącie
Z treści zadania mmy układ równań a=5b oraz a=b+12.
Zatem mamy 5b=b+12, czyli 4b=12, czyli b=3. Skoro a=5b, to a=15.
Odp: Długość boku w mniejszym trójkącie, to 3, a w większym trójkącie 15.
2010-02-21T22:20:05+01:00
Dane:
k=0,2=2/10=1/5
1 trójkąt
a=x w drugim trójkącie odpowiadający=x+12
x/x+12=1/5
5x=x+12 /-x
4x=12 /:4
x=3 bok mu odpowiadający 3+12=15
odp: długość boku pierwszego trójkąta jest równa 3 a boku mu odpowiadające w drugim trójkącie 15.