Odpowiedzi

2010-02-22T13:44:18+01:00
A więc pozytywne to:
- zapylają kwiaty np. pszczoły
- produkują miód (pszczoły)
- owady żyjące w glebie wpływają na przebieg procesu glebo twórczego
Negatywne:
- niektóre mogą być niebezpieczne
- są uciąźliwe dla ludzi gdyż mogą wszystko jeść (przez jakieś tam gruczoły :))
- są nosicielami chorób które mogą być nawet zagrożeniem dla człowieka
- przenoszą również zarazki roślinne, głównie wirusy

Wiecej nie wiem, mam nadzieje że tyle wystarczy ;)
Pozdrawiam
5 3 5
2010-02-22T13:44:56+01:00
-pożerają wszelkie możliwe elementy [N]
- odżywiają się one martwą materią organiczną [P]
-są pokarmem dla innych zwierząt [N]
 -Niszczą szkodniki [P]
 -Zapylają rośliny [P]
 -Przyspieszają rozwój materii [P]
 -Rozsiewają nasiona [P]
4 3 4
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-22T13:47:01+01:00
Owady roślinożerne - pożerają wszelkie możliwe elementy roślin: kwiaty,
Owady niszczą średnio ¼ upraw człowieka,

Owady odżywiające się pyłkiem i nektarem kwiatowym odgrywają ogromna rolę w zapylaniu roślin, niezbędnym do wytworzenia owoców i nasion u 30% roślin europejskich.

owady- saprofagi - odżywiają się one martwą materią organiczną. Na odchodach zwierząt żeruje żuk gnojowy,

owady drapieżne, żywią się one przeważnie innymi owadami lub drobnymi bezkręgowcami przez co zachowują równowagę biocenotyczną. Jednym z owadów, które pomagają człowiekowi w walce z szkodnikami są tęczniki. Polują one na gąsienice owadów niszczących masowo lasy.

owady żyjące w symbiozie z innymi organizmami np. termitów z mikroorganizmami rozkładającymi w ich jelitach celulozę, mrówek z mszycami lub grzybami - mrówki ,,opiekują" się organizmami, z którymi współżyją , a w zamian za to pobierają substancje odżywcze.



Owady wpływają na równowagę w środowisku:
 Niszczą szkodniki
 Zapylają rośliny
 Przyspieszają rozwój materii
 Rozsiewają nasiona
7 3 7