Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T16:25:10+01:00
Pp=2*a*b+2*a*H+2*b*H
H-wysokość prostopadłościanu
a- bok podstaw prostopadłościanu
b bok podstaw prostopadłościanu
C w załączniku zastępuje H
2*a*b dlatego że mamy dwie podstawy w kształcie prostokąta a wzór na pole prostokąta to a*b
2*a*H dlatego że Wysokość H i bok a tworzą prostokąt i takich samych prostokątów jest też dwa
2*b*H dlatego że wysokość H i bok b tworzą także prostokąt , takich samych prostokątów jes też dwa. A więc przykład
a= 5cm
b=7cm
H=10cm
Pp=2*5*7+2*5*10+2*7*10=70+100+140=310
Psześcianu=6*a*a
a= bok sześcianu

13 1 13
2010-02-24T16:26:41+01:00
Sześcian = Pc = 6×a×a
prostopadłościan = Pc = 2×a×b + 2×a×c + 2×b×c
13 4 13