Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T17:00:29+01:00
To zadanie czysto logiczne. Dwie liczby naturalne, których suma wynosi 100 to np. 80 i 20. Jeżeli jednak chcemy, spełnić dalszy warunek należy dobrze pomyśleć.

Wyjdzie 84 i 16. 84+16= 100.
84:16= 5,25
5.25 to inaczej 5 i reszta 4.
Jeśli potrzebujesz układu równań

x+y=100
x:y= 5,25

x +y= 100
x= 5.25y

5,25y+y=100
x= 5.25y

6,25y=100/:6,25
x= 5.25y

y=16
x=84
2010-02-24T17:02:27+01:00
X+y=100
x/y= 5,25

x +y= 100
x= 5,25y

5,25y+y=100
x= 5,25y

6,25y=100 /:6,25
x= 5,25y

y=16
x=84