Odpowiedzi

2010-02-24T19:31:20+01:00
Z trójkątnej, równobocznej chusty o boku 4√6 cm wycięto koło o największym polu. Ile procent materiału zostało?

a=4√6 cm
h=a√3/2 h=2√18 h=6√2 w trójkącie równobocznym r czyli promień koła wpisanego to 1/3h więc r= 1/3*6√2 r=2√2 Pole koła πr² = 8π ≈8*3.14≈25,12

Pole trójkąta = a²√3/4
P=24√3≈24*1,72≈25,72

25,72 100%
25,12 x%

x=2512/25,72
x≈98% więc zostało 2 % materiału;]

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T19:38:06+01:00
H = a√3 / 2
h = 4√6 × √3 / 2 = 2√18 = 6√2
r = 1/3 h
r = 1/3 × 6√2
r = 2√2
pole trójkąta = (4√6)² × √3 / 4 = 24√3 ≈ 41,52
pole koła = π(2√2)² = 8π ≈ 25,12
25,12 / 41,52 × 100% ≈ 60,5%
100% - 60,5% = 39,5%