Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T19:40:45+01:00
To to się mnoży
7.5/100*400=30
8,25/100*3000=247,5
(Te 7.5/100 to zapisać w ułamku)
1 5 1
2010-02-24T19:41:06+01:00
7,5%=0,075
8,25%=0,0825

czyli:
0,075x400=30
(najpierw przesuwasz przecinek w 0,075 o dwa miejsca w prawo, co daje ci 7,5 a potem mnożysz razy cztery i masz 30 ;)

0,0825x3000=247,5
(przesuwasz przecinek w 0,0825 o trzy miejsca w prawo, co daje ci 82,5 a potem razy 3 i masz 247,5 ;)
1 5 1