Wybierz ten pogląd, który wylania sie z drógiej czesci Dziadów
a) zycie czlowieka zamyka sie ostatecznie wraz ze smiercia.
b) zycie czlowieka dopelnia sie(nabira pelni) dopiero wraz z jego posmiertnymi losami
uzasadnij swój wybór. Prosze o pomoc:)

2

Odpowiedzi

2010-02-24T19:40:48+01:00
B) życie człowieka dopełnia się dopiero po śmierci, ponieważ wtedy analizowane jest nasze zycie ziemskie. Następuje wtedy rozlicznie z jego czynów, nagroda za dobre, pokuta za złe. Zlym czynej jest tagle nie zaznanie nieszczęścia, bólu, przykrości.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T19:42:43+01:00
B0 zycie czlowieka dopelnia sie(nabira pelni) dopiero wraz z jego posmiertnymi losami

Ta odpowiedź jest prawidłowa, ponieważ w dziadach były trzy duchy, które nie mogły zaznać spokoju po śmierci, bo zrobiły coś na ziemi bądź czegoś nie wykonały...
Na przykład aniołki są nieszczęśliwe, bo nie mogą po śmierci zaznać słodyczy, bo nie zaznały goryczy w niebie.

Był jakiś taki cytat
" kto nie doznał goryczy na ziemi,
ten nie dozna słodyczy w niebie"
( nie mam książki i nie wiem jak on dokładnie brzmiał)
1 1 1