Krzyś rozwiązał na spr. 40 zadań. Za każde poprawne rozwiązanie otrzymał 2p. Za każde błedne stracił 1p.

a) Oblicz ile zadań musi obliczyć poprawnie zeby uzyskać co najmniej 32 p

b) Ile zadań musiałby rozwiazać zle, zeby jego wynik był ujemny

3

Odpowiedzi

2010-02-24T19:56:53+01:00
A) 32 :2=16
b) wystarczylo by jedno ;))
2010-02-24T20:03:38+01:00
A) Musi rozwiązać co najmniej 16 zadań poprawnie ponieważ:
16*2=32punkty
b)Musiał rozwiązać co najmniej jedno zadanie źle ponieważ:
1*(-1)=-1
Najlepsza Odpowiedź!
  • Użytkownik Zadane
2010-02-24T20:05:42+01:00
W zadaniu zalozylem ze udziela on odpowiedzi na kazde pytanie, inaczej zadanie byloby pozbawione problemu...
a)gdyby tyle samo zrobil zle co dobrze to dostalby 20pkt a nam potrzebba min 32
wiec krzys zrobil X zadan zle i 40-X zadan dobrze i dostal
-X+2(40-x) >32
48>3x
16>x
40-x>24
czyli krzys musial zrobic dobrze conajmniej 24 zadania
b)jesli suma pkt ma byc ujemna to na kazde dobre zadanie musza przypadac conajmniej 2 zle wiec zlych zadan jest wiecej niz 2/3 *40czyli min 27
1 3 1