Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T20:19:17+01:00
- Występują we wszystkich biocenozach lądowych, jak również w wodnych, dlatego są podstawowym elementem szaty roślinnej we wszystkich biomach naszej planety.

- Są głównymi producentami tlenu i materii organicznej na Ziemi.

- Stanowią podstawowe ogniwo w łańcuchach troficznych, pokarm dla roślinożerców.

- Stanowią ważny czynnik regulujący klimat w skali całej Ziemi, a także regionalnie, tzw. mikroklimat.

- Duże zbiorowiska roślinne wpływają korzystnie na gospodarkę wodną terenów, na których występują.

- Zapobiegają erozji gleby.

- Stanowią podstawę gospodarki żywnościowej ludności wielu państw na świecie.

- Drewno wielu drzew jest cennym surowcem dla przemysłu meblarskiego, budowlanego, celulozowego, papierniczego. W wielu krajach stanowi materiał opałowy.

- Kora drzew iglastych dostarcza garbników, a inne części dostarczają żywicy, terpentyny, kalafonii, olejków eterycznych i wielu innych surowców dla przemysłu farmaceutycznego i chemicznego.

- Wiele gatunków ma cenne właściwości lecznicze i pielęgnacyjne.

- Używane w celach dekoracyjnych służą kształtowaniu i upiększaniu krajobrazu.
4 4 4
2010-02-24T20:21:14+01:00
Nagonasienne
+ surowiec do produkcji mebli
+ przemysł farmaceutyczny i perfumeryjny
Okrytonasienne
+ pożywienie
+ przyprawy(np.cynamon) i używki (np.kawa)
+przemysł spożywczy, odzieżowy, chemiczny, papierniczy, budowlany, meblarski
+ pasza dla zwierząt gospodarczych

pozdrawiam :D
6 3 6