Odpowiedzi

2010-02-24T21:39:54+01:00
Różnice między Judaizmem a Chrześcijaństwem:Wyznawców judaizmu od chrześcijan różni przede wszystkim wizja Boga, sposób zbawienia oraz interpretacja prawa i przymierza mojżeszowego
1 2 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-24T21:42:37+01:00
Różnice:
1. w chrześcijaństwie jest kościół a w Judaizmie synagoga
2. W chrześcijaństwie jest ksiądz a w judaizmie rabin
3. W chrześcijaństwie to Chrystus jest Mesjaszem, a wyznawcy judaizmu dalej czekają na Mesjasza.
4.W Judaizmie jest pięcioksiąg i Tora czego w chrześcijaństwie w ogóle nie na.

Cechy wspólne:
1. Uznanie dekalogu
2. Uznawanie Starego Testamentu (w judaizmie uznawany jest jedynie ST, natomiast w chrześcijaństwie istotne są Stery i Nowy Testament.
3. Wiara w zmartwychwstanie.
4. Przymierze
5. Grzech pierworodny
6. Wiara w dusze.
7. Monoteizm (wiara w jednego Boga)
3 5 3