A ) 9 lizaków kosztuje 3,60 .
1 .Oblicz cene 4 lizaków .
2 .Zapisz w postaci ułamka zwykłego jaką część ceny 9 lizaków stanowi cena 4 lizaków

b ) Oblicz pole trójkąta KLM o podstawie |KL| - 27 cm , h= 8 cm
c ) Szescian o krawędzi długości 5 cm oklejono kolorowym papierem . Oblicz ;
1 . ile co najmniej cm kwadratowych papieru kupiono ?
2 . Objętość tego sześcianu .

2

Odpowiedzi

2010-02-25T11:24:05+01:00
A) 3,60:9=0,40
1.jeden lizak kosztuje 0,40 zł zatem 4 kosztują 4*0,40=1,60 zł
2.1,60/3,60=16/36=4/9

b) a=27cm, h=8cm
P=a*h/2
P=27*8/2
P=108

c) a=5cm
Pc=6*a²
Pc=6*5²
Pc=6*25
Pc=150 [cm²]
Odp. Kupiono co najmniej 150 cm² papieru.

V=a³
V=5³
V=125 [cm³]
Odp. Objętość tego sześcianu wynosi 125 cm³.
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T11:29:08+01:00
9 ----- 3,60
4 ----- x

x= (4 • 3,60) : 9
x= 14,4 : 9
x = 1,6

Odp. Cena 4 lizaków to 1,6 zł


Sposób II

3,60 : 9 = 0,4
0,4 • 4 = 1,6

Odp. Cena 4 lizaków to 1,6zł



2 .Zapisz w postaci ułamka zwykłego jaką część ceny 9 lizaków stanowi cena 4 lizaków

4
--
9


b ) Oblicz pole trójkąta KLM o podstawie |KL| - 27 cm , h= 8 cm

P= ½ • h • a
P= ½ • 8cm • 27cm
P= 108 cm²

Odp. Pole trójkąta równa się 108 cm²


c ) Szescian o krawędzi długości 5 cm oklejono kolorowym papierem . Oblicz ;
1 . ile co najmniej cm kwadratowych papieru kupiono ?

P₁= 5cm • 5cm
P₁= 25cm²

P₂= 6 • P₁
P₂= 150cm²

Odp. Kupiono co najmniej 150cm² papieru.


2 . Objętość tego sześcianu .

V = a³
V = 5cm³
V = 5cm • 5cm • 5cm
V = 125cm³