Odpowiedzi

2010-02-25T16:53:13+01:00
Pierwotniaki śa to bakterie jednokomórkowe podobne do pantofelka
5 3 5
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T17:04:01+01:00
PIERWOTNIAKI - jednokomórkowe organizmy eukariotyczne, zaliczane tradycyjnie do królestwa zwierząt, w randze podkrólestwa, a według nowszej systematyki do królestwa Protista.
Pierwotniaki dzieli się na 6 typów:
- wiciowce
- korzenionóżki
- promienionóżki
- sporowce
- sporowce parzydełkowe
- orzęski

Pierwotniaki to organizmy heterotroficzne.
Część wiciowców odżywia się autotroficzne.
Pierwotniaki rozmnażają się bezpłciowo.
7 4 7