Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-25T22:59:44+01:00
2 kg * 2 * 4910 = 16760 J (tyle potrzeba na ogrzanie wody o 2*)

385x = 16760
x = 43,5 * ( O tyle zmalała temperatura miedzi)

22* + 43,5 * = 65,5 * C(Taką temperatura miała miedź początkową)

1 5 1
2010-02-25T23:05:45+01:00
Dane:
m1=2kg
m2=1kg
t1=20stC
t=20+2=22stC
cw1=4200J/kg *stC
cw2=385J/kg *stC
szukane:
t2=?
Q1=Q2
m1 *cw1(t-t1)=m2 *cw2 (t2-t) /:m2 *cw2
t2-t=m1 *cw1 (t-t1)/m2*cw2 /+t
t2=(2kg *4200J/kg *stC*2stC /1kg *385 J/kg *stC )-22stC
t2=(16800 :385)-22
t2=
4 4 4