Wiedząc, że wodorotlenek sodu(NaOH) reaguje z kwasem azotowym (V), a produktami reakcji są azotan (V) sodu i wody. Napisz odpowiedznie równania reakcji: a)używając wzorów sumarycznych b)jonowo c)jonowo w sposób skrórony
Z góry dziękuję :)

3

Odpowiedzi

2010-02-26T20:44:26+01:00
Naoh + hno3 -> nano3 + h2o

jonowo
na+ + oh- + h+ + no3-====na+ + no3- + h2o

skrocone
h+ + oh- ==h2o
2 4 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T20:45:20+01:00
NaOH + HNO3 -> NaNO3 + H20

b) Na+ + OH - + H+ + NO3- -> Na+ + NO3- + H2O

c to tak samo jak z podpunktu b tylko ze dopisujesz pod spodem
Na+ + OH - + H+ + NO3- -> Na+ + NO3- + H2O
OH- + H+ -> H2O


wody[h2o] nie rozpisujemy jonowo bo sie nie rozpada pod tym wzgledem,
1 5 1
  • Caa
  • Rozwiązujący
2010-02-26T20:48:40+01:00
A) NaOH + HNO₃ → NaNO₃ + H₂O
b)Na⁺ + OH⁻ + H⁺ + NO₃⁻ → Na⁺ + NO₃⁻ + H₂O
c) OH⁻ + H⁺→ H₂O
1 5 1