Zad.1.
Oblicz stężenie procentowe roztworu otrzymanego przez rozpuszczenie 4 moli NaNo3 w 1,5 kg wody.
Zad.2
Zmieszano 250 g 15% roztworu cukru z 400g wody. Oblicz stężenie procentowe tego roztworu.
Zad.3
Zmieszano 150g 5% roztworu soli z 500g 10% roztworu tej samej soli. Oblicz stężenie procentowe otrzymanego roztworu.

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-26T22:39:13+01:00
Oblicz stężenie procentowe roztworu otrzymanego przez rozpuszczenie 4 moli NaNo3 w 1,5 kg wody.
4mole=xg
1=85
x=340
mr=1500+340=1840

cp= 34000/1840=18,47%

Zad.2
Zmieszano 250 g 15% roztworu cukru z 400g wody. Oblicz stężenie procentowe tego roztworu.
ms=250*15/100%=37,5%
mr=650

cp=3750/650=5,76%
Zad.3
Zmieszano 150g 5% roztworu soli z 500g 10% roztworu tej samej soli. Oblicz stężenie procentowe otrzymanego roztworu.

ms1=150*5/100=7,5
ms=500*10/100=50
ms=57,5
mr=650

cp=5750/6508,84%
2010-02-26T22:42:26+01:00
1.
Masa molowa soli = 85 g/mol

340/1840 *100 % = 18,48 %

2.
250 g - 100 %
x - 15 %
x = 37,5 g

37,5/650 * 100 % = 5,77 %

3.
150 g - 100 %
x - 5 %
x = 7,5g

500 g - 100 %
x - 10 %
x = 50 g

57,5/650 * 100 % = 8,85 %