Zadanie1. Suma dwóch liczb jest równa 25 jakie to liczby jeśli wiadomo że jedna z nich jest o 5 większa od 2.

Zadanie.2 Kasia jest 6 razy starsza od Ewy a Ewa jest o 5 lat młodsza od Dominiki. Ile lat ma każda z dziewczynek jeśli w sumie mają 21 lat

zadanie3. siedmiokrotność liczby naturalnej jest o 20 większa od trzykrotności tej liczby.
Za rozwiązanie dam naj !!! :)

2

Odpowiedzi

2010-02-27T14:04:13+01:00
Zd1.
x -pierwsza liczba
x+5 -druga liczba
----------------------------------
x+(x+5)=25
2x=25-5
2x=20 /2
x=10
x+5=10+5+15
Odp. Teliczby to 10 i 15.

Zd2.
x -wiek Ewy
6x -wiek Kasi
x+5 -wiek Dominiki
----------------------------------
x+6x+(x+5)=21
8x=21-5
8x=16 /8
x=2
6x=12
x+5=7
Odp.Ewa ma 2 latak, Kasia 21, a Dominika 7.

Zd3.
x -liczba naturana
3x -trzykrotność tej liczby
7x -siedmiokroć tej liczby
-------------------------------------------
7x=3x+20
7x-3x=20
4x=20 /4
x=5
Odp.Ta liczba to 5.
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T14:07:50+01:00
Zad 1 1liczba x druga x+5
x+x+5=25 2x=20 x=10 druga 15
Zad 2
Dominika - x lat
Ewa x-5 lat
Kasia 6(x-5)
x+x-5+6(x-5)=21
x+x+5+6x-30=21 przenosimy
8x=56
x=7
Dominika 7 lat
Ewa 2 lta
Kasia 12 lat
Zad 3
7n-20=3n przenosimy
7n-2n=20
4n=20
n=5