Odpowiedzi

2010-02-27T20:14:53+01:00
Wysokość trójkąta równobocznego wraża się wzorem
(a pierw.3)/2 = 6
a = 12/(pierw.3) = 4 pierw.3------długość tworzącej l = 4 pierw.3
r = połowa l ---------- r = 2 pierw.3
Pole boczne = pi r l = pi *2 pierw.3 * 4 pierw.3 = 24 pi centymetrów kwadratowych.
2 1 2
2010-02-27T20:15:12+01:00
H=6cm
h=a√3½
6=a√3½
12=a√3
a=12/√3
a=4√3

a=l
Pb=πrl
r=½a
r=½4√3
r=2√3

Pb=π*2√3*4√3
Pb=24πcm²
3 1 3
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-27T20:16:49+01:00
Wzór na wysokość w trójkącie równobocznym:
h=a√3/2 gdzie a= bok trójkąta, czyli w tym stożku to "l"

podstawiasz do wzoru:
6= a√3/2 /x2
12=a√3
12/√3 =a
usuwasz niewymierność z mianownika
12√3 * √3/ 3= 4√3
a=4√3=l
r to połowa a, czyli 2√3
pole boczne= πrl= 4√3*2√3π= 8*3= 24π cm²

gotowe ;)
7 4 7