Odpowiedzi

2010-02-27T21:51:38+01:00
Pomnik Małego Powstańca – pomnik na ulicy Podwale, przy Murach Obronnych. Upamiętnia on najmłodszych uczestników powstania warszawskiego w 1944 roku. Został zaprojektowany przez Jerzego Jarnuszkiewicza.

28 1 28
Najlepsza Odpowiedź!
  • As6
  • Początkujący
2010-02-27T22:01:25+01:00
Rzeźba pt."Pomnik małego powstańca" została zaprojektowana i wykonana przez Jerzego Jarnuszkiewicza.Owe dzieło jest oblane z brązu. Rzeźba przedstawia małego chłopca ubranego w za duży mundur i buty. Trzyma on ciężki , wielki karabin. Hełm jest w wielkim rozmiarze i opada na twarz dziecka.Z biało-czerwonej flagi na nakryciu głowy chłopca można wywnioskować ,że jest to mały polski żołnierz. Jego twarz wyraża smutek i przygnębienie.Ta rzeźba wywołuje ponury i nostalgiczny nastrój, ponieważ widząc to dzieło , uświadamiamy sobie ,że tak małe dzieci walczyły podczas wojny.Nie każdy dorosły człowiek potrafi oddać życie za wolność narodu.



52 4 52