Odpowiedzi

2009-10-18T20:12:34+02:00
Siłą działająca na wode to jej cięzar wiec:
W=mgh

20000J=m100
m=200kg
Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-18T20:14:37+02:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
W = 20 000 J
h = 10 m
g ≈ 10 m/s²
m = ?

Z zasady zachowania energii wiemy, że: energia potencjalna wody została zamieniona w pracę - wprawienie turbiny w ruch

W = Ep
Ep = m*g*h
m = Ep/g*h
m = 20000/10*10 = 200 kg

Odp. Masa wody wynosi 200kg.