Odpowiedzi

2010-02-28T15:49:16+01:00
Stalocieplnośc to utrzymanie stalej temepratury ciala bez wzgledu na temperature otoczenia
31 4 31
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T15:50:40+01:00
Stałocieplnosc oznacza ze temperatura ciala nie zmienia się pod wplywem otoczenia, jak w przypadku zmennocieplnosci, a zawsze pozostaje w podobnych granicach, człowiek jest stałocieplny, ponieważ jego temperatura ciala misci sie zawsze w ok 36,6 stopni C, niezaleznie od otoczenia (gdy znajdziemy sie w temperaturze 20 stopni, nasze cialo nadal ma temperature 36,6, a nie 20 jak otoczenie, to wlasnie jest stalocieplnosc)
46 4 46
2010-02-28T15:51:11+01:00
Stałocieplność to cecha która utrzymuje ciepło organizmu na takim samym poziomie niezależnie od temperatury otoczenia. Przeciwieństwem jest zmiennocieplność w której np gady- żeby przeżyć wygrzewają się w słońcu
7 3 7