Antykwariusz zakupił lustro i stolik do kawy za łączną kwotę 4050zł.
Sprzedał lustro , zyskując na transakcji 25%, a sprzedając stolik ,zyskał 40%.Zarobił w ten sposób 1260 zł. Ile zapłacił za lustro ,a ile za stolik do kawy ?

proszę o jak najszybsze rozwiązania ;)
z góry dziękuję ;)
pilne na dzisiaj ;)

2

Odpowiedzi

2010-02-28T20:04:29+01:00
X - lustro
y- stolik

x+y=4050
¼x + 2/5 y =1260
x= 4050 - y
¼(4050-y) + 2/5 y = 1260
1012,5 -¼y+ 2/5y= 1260
-5/20 y + 8/20y=1260 -1012,5
3/20y = 247,5 : 3/20 y= 1650
y=1650 stolik

x=4050-1650
x=2400 lustro
Najlepsza Odpowiedź!
2010-02-28T20:05:34+01:00
X-cena lustra
y-cena stolika

powstaje układ dwóch równań
x+y=4050
1,25x+1,4y=4050+1260

x=4050-y
1,25(4050-y)+1,4y=5310
5062,5-1,25y+1,4y=5310
0,15y=247,5
y=1650zł
x=4050-1650=2400zł