Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T13:08:11+01:00
27⁵⁰:81³⁷ =(3³)⁵⁰:(3⁴)³⁷=3¹⁵⁰:3¹⁴⁸=3²=9
2010-03-01T13:08:26+01:00
(3³)do potegi 50=3*50=150
(3²*²) do potegi 37=4*37=148

wynik: 3 do pot 150- 3 do pot 148= 150-148=2
czyli 3²=9
2010-03-01T13:19:26+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
Oblicz 27⁵⁰:81³⁷

(3³)⁵⁰:(3⁴)³⁷=3¹⁵⁰:3¹⁴⁸=3²=9

potęgowanie potęgi- ---wykładniki mnożymy
dzielenie potęg o tych samych podstawach----wykładniki odejmujemy