Wyrażenia algebraiczne PRZEKSZTAŁCANIE WYRAŻEŃ ALG.

A)(2a+4b-5)(3b-7)=

B)(3x-4y-2)(2x+4y)=

C)(2n+5m-1)(3n+6m+2)=


pomoge jeszcze w tym ze trzeba np : w pierwszym przykładzie np musicie 2a zrobic razy przez 3b i przez 7 i 4b zrobic prze 3b i prze 7 i plis zrubcie to z gory dziekuje

2

Odpowiedzi

2010-03-01T14:56:31+01:00
A)(2a+4b-5)(3b-7)=5ab-14a+12b-28b-15b+35
B)(3x-4y-2)(2x+4y)=6xx+12xy-8xy-16yy-4x-8y

C)(2n+5m-1)(3n+6m+2)=6n+12mn+4n+15mn+30mm-3n-6m-2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-01T15:10:51+01:00
(2a+4b-5)(3b-7)= (2a*3b)-(2a*7)+(4b*3b)-(4b*7)-(5*3b)+(5*7)=
6ab-14a+12b (kwadrat)-28b-15b+35 =
6ab +12bKwadrat -14a-43b +35

(3x-4y-2)(2x+4y)= (3x*2x)+(3x*4y)-(4y*2x)-(4y*4y)-(2*2x)-(2*4y)=
6x kwardat+12xy-8xy-16y Kwadrat-4x-8y =
4xy+6x kwadrat -16Y kwadrat - 4x-8y

(2n +5m-1)(3n+6m+2)= (2n*3n)+(2n*6m)+(2n*2)+(5m*3n)+(5m*6m)+(5m*2)-(1*3n)-(1*6m)-(1*2) = 6n kwadrat + 12nm+4n+15nm+
30m kwadrat +10m-3n-6m-2 =
27mn+6n kwadrat +30m kwadrat +4m-3n-2