Gdy Kasia otworzyła swoją skarbonkę ,okazało się , że miała w niej 3 dziesięciogroszówki , 66 dwudziestogroszówek i 11 pięćdziesięcio groszówek.
a) Jaki procent liczby wszystkich monet stanowiły monety pięćdziesięciogroszowe ?
b) Jaki procent kwoty w skarbonce było w pięćdziesięciogroszówkach? Wynik zaokrąglij


Bardzo proszę o pomoc

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-19T18:33:21+02:00
A) wszystkich monet-80
11/80 ×100%=13,75%
b)cała kwota-19 zł
5,5/19 ×100%≈28,9%
1 1 1
2009-10-19T18:35:55+02:00
A)
80 (liczba ilości wszystkich monet) - 100%
11 (liczba pięćdziesięciogroszówek) - x
11×100%/80 =13,75%
b)
cała kwota to 19 zł
5,5/19 ×100% = 28,94736842105363... ≈ 29%
2009-10-19T18:37:57+02:00
Miałam ostatnio na lekcji to zadanie. :)

ilość monet
3 + 11 + 66 = 80

kwota
3 ∧ 10 + 66 ∧ 20 + 11 ∧ 50 = 30 + 1320 + 550 = 1900 gr

a) 11/80 ∧ 100 (skracamy 80 i 100 przez 20) = 55/4 % = 13 3/4 %

b) 550/1900 ∧ 100 % = 550/19 % = 28 18/19 % ≈ 29 % (30% zależy jak nauczyciel by chciał, 29 % i 30 % jest dobrze)
1 3 1