Temat: Wylaczanie czynniki przed nawias.
d)(a-1)(b+c)-(a-1)(b-c)=
zb zad
a)5a+10b-15c=
b)12x+5xy+8x²=
c)5a²+15a+20a³=
d)8s³-4a²-8a+4=
e)-3k-6k³-18klm=
f)-0,25x-0,75y-1,5=
g)5a+0,7a²+10abc=
h)10x⁴+50x²-100x³=

Pomóżcie mi z tym bo nie umiem tego a mam to na jutro!!!!!!!!

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T17:17:21+01:00
D)(a-1)(b+c)-(a-1)(b-c)=ab+ac-b-c-ab+ac+b-c=2ac-2c=2c(a-1)
zb zad
a)5a+10b-15c=5(a+2b+3c)
b)12x+5xy+8x²=x(12+5y+8x)
c)5a²+15a+20a³=5a(a+3+4a)
d)8s³-4a²-8a+4=4(2s²-a²-2a+1)
e)-3k-6k³-18klm=-3k(1+2k+6lm)
f)-0,25x-0,75y-1,5=-0,25(x+3y+6)
g)5a+0,7a²+10abc=a(5+0,7a+10bc)
h)10x⁴+50x²-100x³=10x²(x²+5-10x)
1 5 1
2010-03-02T17:19:43+01:00
A) 5(a+2b-3c)
b) x(12+5y+8x)
c) 5a(a+3+4a²)
d) 4(2s³-a²-2a+1)
e) 3k(-1-2k²-6lm)
f) 0,25(-x-3y-6)
g) a(5+0,7a+10bc)
h) 10x²(x²+5-10x)
1 5 1
2010-03-02T17:27:17+01:00
D) (a-1)(b+c)-(a-1)(b-c)= 2c(a-1)

a)5a+10b-15c=5(a+2b-3c)
b)12x+5xy+8x<kwadratowe>=x(12+5y+8x)
c)5a<kwadratowe>+15a+20a<sześcienne>=5a(a+3+4a<kwadratowe>)
d)8s<sześcienne>-4a<kwadratowe>-8a+4=4(2s<sześcienne>-a<kwadratowe>
-2a+1)
e)-3k-6k<sześcienne>-18klm=3k(-1-2k<kwadratowe>-6lm)
f)-0,25x-0,75y-1,5=0,25(-x-3y-6)
g)5a+0,7a<kwadratowe>+10abc=a(5+0,7a+10bc)
h)10xl+50x<kwadratowe>-100x<sześcienne>=10x(l+5x-10x<sześcienne>)

^^Mam nadzieję,że pomogłam
2 4 2