1.Zredukuj wyrazy podobne:
a)12ax-x+a-10xa
b)10ab+3ab²+5ab-3ab²
c)17x+8y-20xy+3x+15x²y²-10xy²+x-2y
d)7xy-10xy+3x²y-7x²y+4xy
e)17a²b+15ab²-11ab²+13a²b-ab²
f)8a+17ab+2b²+13ba-bb+a²-3×10ab-b²-aa-2a×4
g)0,3ab-a²+2ab-0,7a²+a²+ab
2.Zredukuj wyrazy podobne:
a)-2-2a+3
b)2a-3b+3a-2b
c)2y-6y+4x-2x
d)2x+3-6x-10
e)-x+2x+(-6)+x-4

3

Odpowiedzi

2010-03-02T19:19:04+01:00
A)12ax-x+a-10xa=
2ax-x+a
b)10ab+3ab²+5ab-3ab²=
15ab
c)17x+8y-20xy+3x+15x²y²-10xy²+x-2y=
15x²y²-10xy²+21x+6y-20xy
d)7xy-10xy+3x²y-7x²y+4xy=
-4x²y+xy
e)17a²b+15ab²-11ab²+13a²b-ab²=
30a²b+3ab²
f)8a+17ab+2b²+13ba-bb+a²-3×10ab-b²-aa-2a×4=
b²-bb+a²-aa
g)0,3ab-a²+2ab-0,7a²+a²+ab=
2,7ab-07a²

a)-2-2a+3=
1-2a
b)2a-3b+3a-2b=
5a-5b
c)2y-6y+4x-2x=
-4y+2x
d)2x+3-6x-10=
-4x-7
e)-x+2x+(-6)+x-4 =
-x+2x-6+x-4=
2x-10
1 5 1
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-02T19:21:22+01:00
A)12ax-x+a-10xa= 2ax-x+a
b)10ab+3ab²+5ab-3ab²=15ab
c)17x+8y-20xy+3x+15x²y²-10xy²+x-2y=21x+6y-20xy+15x²y²-10xy²
d)7xy-10xy+3x²y-7x²y+4xy= xy-4x²y
e)17a²b+15ab²-11ab²+13a²b-ab²=30a²b+3ab²
g)0,3ab-a²+2ab-0,7a²+a²+ab=3,3ab-0,7a²


2.Zredukuj wyrazy podobne:
a)-2-2a+3=-2a+1
b)2a-3b+3a-2b=5a-b
c)2y-6y+4x-2x=-4y+2x
d)2x+3-6x-10=-4x-7
e)-x+2x+(-6)+x-4=2x-10
1 5 1
2010-03-02T19:34:45+01:00
A)12ax-x+a-10xa=2ax-x-a
b)10ab+3ab²+5ab-3ab²=15ab
c)17x+8y-20xy+3x+15x²y²-10xy²+x-2y=14x+6y-30xy²+15x²
d)7xy-10xy+3x²y-7x²y+4xy=-7xy-10x²y
e)17a²b+15ab²-11ab²+13a²b-ab²=30a²b+14ab²
g)0,3ab-a²+2ab-0,7a²+a²+ab=1,7ab-0,7a²
2.Zredukuj wyrazy podobne:
a)-2-2a+3=2a+5
b)2a-3b+3a-2b=-1a-5b
c)2y-6y+4x-2x=-4y-6x
d)2x+3-6x-10=8x+7
e)-x+2x+(-6)+x-4=-4x-10
1 5 1