Odpowiedzi

2010-03-03T11:55:30+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
H 1 ostrosłupa=½ z 20cm=10cm



v=2×⅓a²h=⅔×8²×10=426⅔cm³= objętość bryły
2 3 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T11:56:43+01:00
A=8 cm
2h=20 cm
h=10cm

Pp=8*8
Pp=64 cm²
obliczamy objetosc 1 ostrosłupa:
V=1/3*Pp*h

V=1/3*64*10
V=640/3 cm³

Mnozymy przez 2 bo sa 2 identyczne ostrsłupy:

640/3*2=1280/3= 426 2/3 cm³

Obletosc otrzymanej bryły to 426 2/3 cm³
4 4 4