Odpowiedzi

2010-03-03T20:41:55+01:00
Cześć, oto rozwiązanie.
Żeby obliczyć podstawy trzeba wszystko od tyłu zrobic po podstawy dodajemy na poczatku.Zaczynamy od pomnożenia przez2 18cm=36cm
Teraz dzielimy to na 3 cm.36cm:3=12cm to suma podstaw.
Aby obliczyć krutsza i dłuższa musimy odjać ogd12cm to 5cm i podzielić przez 2
12-5=7cm
7cm:2=3,5-krutsza podstawa
3,5cm+5 cm=8,5cm=dłuższa podstawa.
Pozdrawiam
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-03T20:43:31+01:00
2010-03-03T20:43:51+01:00
P= 18 cm²
h= 3 cm
a=b-5 cm
b=?
P=[(a+b)*h]/2
18=[(b-5+b)*3]/2
18=[(2b-5)*3]/2
18=(6b-15)/2 /*2
36=6b-5
- 6b= -5-36
-6b=-41
b=41/6=6 5/6