Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-04T17:09:07+01:00
Objetosc walca V=Pole podstawy razy wysokosc
pole podstawy P=πr²
V=πr²h
h=20cm
V=500πcm³

czyli πr²20=500π
r²=500π/20π
r²=25
r=5
pole powierzchni całkowitej tego walca=2πr²+2πrh
P=2π25+2π*5* 20=50π+200π=250π
pole powierzchni jest rowne 250π
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T17:12:38+01:00
V=πr²*h
h-wysokosc walca
h=20cm
V=500πcm³
szukamy wiec pola podstawy czyli πr²
V=πr²*h
πr²=V/h
πr²=500π cm³/20 cm
πr²=25πcm²
Pole calkowite=2*pole podatawy+pole pow. bocznej
πr²=25π cm²
r²=25 cm²
r=5 cm
pole pow. bocznej=2πr*h=10π cm*20 cm=200π cm²
polecalk.=2*25πcm²+200πcm²=250π cm²
2010-03-04T17:14:36+01:00
V=Pp*H
V=πr²*H
H=20cm
500πcm³=πr²*20cm/:20cm
25πcm²=πr²/:π
25cm²=r²/:√
5cm=r
Pc=2πr(r+H)
Pc=50πcm²+200πcm=250πcm³