1a)Oblicz bok trójkąta równobocznego, jeżeli jest on większy od wysokości o 2 cm.
b) Wysokość trójkąta równobocznego jest mniejsza od jego boku o 2 cm. Oblicz bok tego trójkąta.
2.
a)Oblicz bok kwadratu jeżeli jest on mniejszy od przekątnej o 2cm.
b)Oblicz obwód i pole kwadratu wiedząc, że jego przekątna jest o 2 cm dłuższa od boku.
3. Oblicz obwód i pole kwadratu , wiedząc że jego przekątna wynosi pierwiastek z 6.
Proszeeeee o szybką odpowiedz...:D:D

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-04T20:28:15+01:00
1.

a)
a - bok
a√3:2 - wysokość

a-a√3:2=2 |*2
2a-a√3=4
a(2-√3)=4 |:(2-√3)
a=4:(2-√3)
a=4:(2-√3)*(2+√3):(2+√3)
a=(8+4√3):(4-3)
a=(8+4√3):1
a=8+4√3

b)
tak samo, jak w a)


2.

a)
a - bok
a√2 - przekątna

a√2-a=2
a(√2-1)=2 |:(√2-1)
a=2:(√2-1)
a=[2:(√2-1)]*[(√2+1):(√2+1)]
a=(2√2+2):(2-1)
a=2√2+2

b)
z poprzedniego podpunktu:
a=2√2+2

obw = 4(2√2+2) = 8√2+8 [cm]
P = (2√2+2)^ = 8+8√2+4 = 12+8√2 [cm^]


3.

P = 0,5*√6*√6 = 0,5*6 = 3
a = √3
4a = 4√3
  • Użytkownik Zadane
2010-03-04T22:23:26+01:00
1.
a)
a - bok
a√3:2 - wysokość
a-a√3:2=2 |*2
2a-a√3=4
a(2-√3)=4 |:(2-√3)
a=4:(2-√3)
a=4:(2-√3)*(2+√3):(2+√3)
a=(8+4√3):(4-3)
a=(8+4√3):1
a=8+4√3
b)
jak a
2.
a)
a - bok
a√2 - przekątna
a√2-a=2
a(√2-1)=2 |:(√2-1)
a=2:(√2-1)
a=[2:(√2-1)]*[(√2+1):(√2+1)]
a=(2√2+2):(2-1)
a=2√2+2
b)
z poprzedniego :
a=2√2+2
ob = 4(2√2+2) = 8√2+8 [cm]
P = (2√2+2)^ = 8+8√2+4 = 12+8√2 cm^
3.
P = 0,5*√6*√6 = 0,5*6 = 3
a = √3
4a = 4√3
może pomogłem