Odpowiedzi

2010-03-06T16:50:06+01:00
A)mutualizm
b)
c)pasożytnictwo
d)pasożytnictwo
e)drapieżnictwo
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-06T16:59:35+01:00
A) mutualizm- to nieodzowna, ścisła współzależność dwóch gatunków czerpiących obopólne korzyści, przy czym jeden gatunek nie jest zdolny do życia bez obecności drugiego.
b) Komensalizm - typ współżycia między dwoma gatunkami, w którym jeden czerpie korzyści nie przynosząc korzyści ani szkody drugiemu
c) pasożytnictwo - negatywny typ zależności między organizmem żywiciela, a pasożytem, gdyż pasożyt żyje kosztem i działa na szkodę gospodarza, równocześnie nie mogąc utrzymać się bez niego przy życiu.W tym przypadku tasiemiec to pasożyt wewnętrzny.
d) pasożytnictwo- tak jak powyżej, jednakże pchła to pasożyt zewnętrzny
e) drapieżnictwo- sposób odżywiania się zwierząt, polegający na wykorzystaniu jako pokarm ciała innego zwierzęcia, prowadzący do śmierci ofiary.