Odpowiedzi

2010-03-07T17:28:21+01:00
Przyczyną zmiany składu powietrza podczas oddychania jest wchłanianie tlenu do krwi .
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-07T20:15:44+01:00
Wymiana gazowa gdyż kiedy wdychamy powietrze z dużą ilością tlenu a małą ilością dwutlenku węgla tlen tej jest przetworzony w mitochondriach komórkowych na cukry proste (glukozę) a wydalony przez płuca zostaje dwutlenek węgla - zbędny produkt tej przemiany. Tak więc podsumowując wdychamy powietrze z dużą ilością tlenu a małą dwutlenku węgla a wydychamy z małą ilością tlenu a dużą dwutlenku węgla.