Wojtek, wybierając się wraz z kolegami na wycieczkę w góry zabrał ze sobą cztery tabliczki czekolady. Obliczył, że jeśli każdemu koledze da po ¾ tabliczki, to dla niego zostanie ¼ tabliczki.
a) Ilu kolegów wyruszyło z Wojtkiem na wycieczkę?
b) Po jakim kawałku czekolady powinien dać każdemu koledze, aby wszyscy, łącznie z nim, dostali po tyle samo?
Dodam, że to zadanie jest podchwytliwe i wcale nie wyjdzie, że było z nim trzech kolegów!

2

Odpowiedzi

2010-03-08T22:01:26+01:00
A) 4-¼=3¾
3¾:¾=5 - tylu było kolegów.

b) 4:6=⅔
Odp. Powinien każdemu dać po ⅔ tabliczki.
11 4 11
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-08T22:02:51+01:00
No to tak jesli masz 4 czakolady to to jest 4 * 4/4 czyli 16/4
16/4 : 3/4 to jest 5 i zostaje Ci 3/4

i podpunkt b 16 dzielisz na liczbe kolegów i wychodzi Ci ; DD

pozdro ; D
9 3 9