Mógłby mi ktoś napisać, jakie będą współczynniki w reakcji:
Al₄C₃ + HCl → CH₃ + AlCl₃ ?

Miałam napisać reakcję otrzymywania metanu z węgliku glinu i kwasu solnego. Czy to jest w ogóle dobrze?
Bo sobie nie mogę poradzić...
Z góry dzięki :))

2

Odpowiedzi

2010-03-09T17:23:38+01:00
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T17:25:19+01:00
Al₄C₃ + HCl → CH4 + AlCl₃
tak jest poprawnie
a teraz ładnie uzgadniamy

Al4C3+12HCl->3CH4+4AlCl3

:) pomogłam?