Proszę o rozwiązanie zadania z matematyki...Z góry dziekuję...:)

Prostokątny ogród ma długość dwa razy większą od szerokości x. Wlaściciel ma zamiar wydłużyć go o 5 m i zwęzić o 2 m. Ile wyniesie pole powierzchni nowego ogrodu?

3

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-09T19:29:51+01:00
2(x+5)(x-2) 2x²-4x+10x-20 = 2x²+6x-20
1 5 1
2010-03-09T19:32:19+01:00
Szerokość: x ---> x-2
Długość: 2x ----> 2x + 5

(x-2 )* (2x+5) = 2x² + 5x - 4x - 10 = 2x²+x-10
2010-03-09T19:38:41+01:00
X-szerokosc
y=długość
y=2x

nowe wymiary:
x+5m
2x+-2m

pole=(x+5)(2x-2)=2x²+8x-10= pole nowego ogródka

Δ=b²-4ac=64+80=144
√Δ=12
x₁=(-b-√Δ):2a=(-8+12):4=1m

x₂=(-8-12):4=odpada, bo l. ujemna


pole=2×2²+2-10=