Ekran monitora ma kształt prostokąta o bokach długości 2,7 i 2 dm a ekran kalkulatora ma kształt prostokąta o bokach długości 10 cm i 2 cm.Ile razy powierzchnia ekranu kalkulatora jest mniejsza od powierzchni ekranu monitora .



plis na dzisaj!

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T17:47:02+01:00
Monitor

2,7 dm = 27 cm
2 dm= 20 cm

P=20*27=540cm2 (kwadratowych)


kalkulator

P=10*2=20 cm2 (kwadratowych)


540:20=27


Odp: Powierzchnia kalkulatora jest 27 razy mniejsza od powierzchni ekranu monitora
2010-03-10T17:47:57+01:00
2,7dm-27cm 2dm-20cm

27*20=540(cm2)
10*2=20(cm2)
540:20=27
odp. powierzchnia ekranu kalkulatora jest o 27 razy mniejsza niż telewizora (jak zawszę nie jestem pewien na 100%)