Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-10T20:57:22+01:00
2,5x+7,75x+0,5x=10,75x
10,65x=86
x=8

potas 2,5x=20kg
piasek 7,75x=62kg

kreda 0,5x=4 kg

opd. Należy wziac 62 kg piasku
49 4 49
2010-03-10T21:01:56+01:00

Ta odpowiedź została oznaczona jako zweryfikowana

×
Zweryfikowane odpowiedzi zostały sprawdzone przez ekspertów, dlatego mamy pewność, że są prawidłowe i bezbłędne. Od dawna na zadane.pl znajdziesz tysiące poprawnych odpowiedzi, które zostały sprawdzone przez moderatorów (najbardziej zaufanych członków naszej społeczności).
2½:7¾:½
2,5+7,75+0,5 =10,75
86:10,75 = 8

8*2½ =20 kg - potasu
8*7¾ = 62 kg - piasku
8*½ = 4 kg - kredy

odp: Żeby wyprodukować 86kg szkła należy wziąć 62 kg piasku.
14 4 14