Powierzchnia kuchennego blatu ma kształt trapezu prostokątnego o podstawach 135cm oraz 165cm i dłuższym ramieniu równym 60cm. Czy mosiężna listwa długości 410cm wystarczy na oklejenie wszystkich krawędzi tego blatu? Odpowiedź uzasadnij wykonując odpowiednie obliczenia.




Kurde potrzebne na jutro i to bardzo ! .

2

Odpowiedzi

2010-03-11T18:08:55+01:00
Powierzchnia kuchennego blatu ma kształt trapezu prostokątnego o podstawach 135cm oraz 165cm i dłuższym ramieniu równym 60cm. Czy mosiężna listwa długości 410cm wystarczy na oklejenie wszystkich krawędzi tego blatu? Odpowiedź uzasadnij wykonując odpowiednie obliczenia.

a = Krótsze ramie

b= podstawa trójkąta prosokątnego stworzonego poprzez przesunięcie krótszego ramienia do końca krótszej podstawy

b= 165-135
b=30

c= dłuższe ramie

Wzór pitagorasa; a` + b` = c`

` <--- oznacza do potęgi 2

a`= c` - b`
a`= 60` - 30`
a`= 3600 - 900
a` = 2700
a~ 52

Obwód blatu;
135 + 165 + 52 + 60 = 412

412 > 410

ODP.Nie wystarczy

Liczę na naj ?
2 5 2
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-11T18:15:29+01:00
Brakujący bok = √(60²-30²) = √(3600-900) = √2700 = 30√3 ≈ 52
Obwód blatu = 135+165+60+52 = 412
412>410
Listwa nie wystarczy