1. Wysokość pewnego trójkąta równobocznego jest o 3 cm krótsza od jego boku. Oblicz długość boku tego trójkąta.

A więc robiłam tak :

h=a√3÷2
a-3=a√3÷2 / *2
2a-6=a√3 / ÷ √3

No i dalej nie wiem jak zrobić...

Wynik musi wyjśc 6(2+√3)

2

Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-13T19:27:58+01:00
H=a√3:2
h=a-3
a-3=a√3:2 /*2
2(a-3)=a√3
2a-6=a√3
2a-a√3=6
a(2-√3)=6
a=6:(2-√3)
a=6*(2+√3):(2²-(√3)²)=(12+6√3):1=6(2+√3)
2 4 2
2010-03-13T19:30:48+01:00
H=a-3
h=a√3/2
a-3=a√3/2
a√3=2(a-3)
a√3=2a-6
a√3-2a=-6
a(√3-2)=-6
a=-6/(√3-2) /(√3+2)
a=-6(√3+2)/(√3-2) (√3+2)
a=-6(√3+2)/3-4
a=-6(√3+2)/-1
a=6(√3+2)
1 5 1