Odpowiedzi

Najlepsza Odpowiedź!
2009-10-25T14:38:01+01:00
Zawartość procentowa węgla w cząsteczce jest mniejsza w etynie.

M C2H2 = 26
M C2H6 = 30

26 g C2H2 - 100%
24 g C - x %
x = 92%

30 g C2H6 - 100%
24 g C - x %
x = 80%
2009-10-25T14:50:47+01:00
Etan

MC2H6 = 2MC + 6MH = 2 × 12u + 6 × 1u = 24u + 6u = 30u

100% - 30u
x% - 24u

24
30 [ułamek] × 100% = 80 %

etyn

MC2H2 = 2MC × 2MH = 2 × 12 u + 2 × 1 u = 24u + 2u = 26u

100% - 26u
x% - 24u

24
26 × 100% = 92%



czyli
[etan] 80% < 92 % [etyn]