Porsze o rozwiazania wraz z wypisaniem danych daje naj:*

zad 1
ksiazki ali sotja na trzech pólkach.na drugiej polce jest o 15 ksiazek mnie niz na pierwszej i 2 razy wiecej niz na trzeciej . na pierwszej i trzeciej polce jest razem wiecej ksiazek niz na drugiej.Ile ksiazek ma Ala?
Zad 2
hrabia braszczyk wezwal swoich podanych do zbierania grzybów :
Oglaszam grzybobranie!
Za kazdy przyniesiony mi grzyb jadalny zaplace talara, ale za kazdy grzyb trujacy odejme trzy talary.

Antek przyniosl hrabiemu 50 grzybow i zarobil 18 talarow .
Ile zebral grzybow jadalnych a ile trujacych

zad 3
zuzanna ma na swiadectwie 12 ocen same czworki i piatki . srednia jej ocen wynosi 4,75. ile piatek zuzann ma na swiadectwie ?

2

Odpowiedzi

  • Użytkownik Zadane
2010-03-14T20:22:39+01:00
X - ilosc ksiazek na I półce
y - ilosc ksiazek na II półce
z - ilosc ksiazek na III półce

y+15=x [Na drugiej półce jest 15 ksiązek mniej niz na pierwszej ]
y=2z [ 2 razy wiecej niz na trzeciej]
x+z = 2y [Na pierwszej i trzeciej półce jest razem 2 razy wiecej ksiązek niż na drugiej.]
układ 3 rownan ;] Rozwiazuje przez podstawianie
x = 2z + 15
x+z = 4z

x = 2z +15
x= 3z

3z= 2z + 15
z=15
x= 45
y = 30

Ala ma 45 + 30+15 = 90 ksiazek
Najlepsza Odpowiedź!
2010-03-14T20:27:36+01:00
2*(x-15)=x
2x-30=x
2x-x=30
x=30 - 2 półka

2*30-15= 60-15=45 - 1 półka

45+30+15= 90 Ala ma 90 książek

x- ilość grzybów jadalnych
y- ilość grzybów trujących
x+y= 50
x=50-y
1x-3y=18
x-3y=18
50-y-3y=18
-4=18-50
-4= (-32) : (-4)
y=8 tyle trujących
x=50-8
x=42 tyle jadalnych :)
1 5 1